Hej,
När jag väljer "Kassa- och bankhändelser" (som väl brukar ha undermeny? det har den iallafall inte nu) i menyn till vänster kommer det bara upp skattehändelser. Hittar inget sätt att skapa ny bankhändelse.
Genom att anpassa listan under "Skapa ny..." högst upp, kan jag nå "Klistra in kontoutdrag" och fönster för detta dyker upp, men oavsett hur jag gör får jag felmeddelandet "Kunde inte tolka det som klistrades in". Det här har aldrig krånglat förr.
Löst! Gå till lösning.
Hej dantillberg och tack för din fråga!
Jag uppfattar dig som att du menar att det finns en undermeny till Kassa- och bankhändelser i "huvudmenyn" till vänster, har jag förstått dig rätt? Om så är fallet så finns det ingen form av undermeny till Kassa- och bankhändelser i huvudmenyn.
Gällande vyn där du bara får upp skattehändelser inne i Kassa- och bankhändelser så misstänker jag att det är för att du är inne på Skattekontot och inte har bytt till ditt Företagskonto.
Du byter från Skattekonto till Företagskonto vid Konto inne på Kassa- och bankhändelser, se bild nedan:
När du har bytt till Företagskonto så ska det gå att klistra in ditt kontoutdrag precis som vanligt.
Jag hoppas detta hjälper dig i din fråga. Om jag har missförstått eller om problemet kvarstår är du varmt välkommen att kontakta våra duktiga kollegor på supporten som kan kika på detta tillsammans med dig i realtid. Förhoppningsvis fungerar stegen jag beskrivit i texten ovan för dig.
Önskar dig en fortsatt fin måndag!
/Tinne
Du har så rätt. Tack för hjälpen! ///DT
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.