Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

FredSvan
UTFORSKARE

"Betalning till Skattekonto" fungerar inte med mitt andra Företagskonto

Hej!

 

Jag har precis öppnat ett nytt Företagskonto och gett det kontonummer 1931. Mitt primära (gamla) Företagskonto har kontonummer 1930.

 

Det funkar fint att välja vilket konto jag vill använda för alla in- och utbetalningar, utom på ett ställe. När jag registrerar mina skatteutbetalningar under "Kassa- och Bankhändelser" brukar jag välja "Övrigt uttag" och sen "Betalning till Skattekonto". Detta val finns dock inte för mitt "nya" Företagskonto (1931). Jag testade att göra om det till "Primärt Företagskonto" men det hjälpte inte heller. Är detta en bug eller är "Betalning till Skattekonto" fast kopplat till konto 1930?

 

Mvh / Fredrik S

2 SVAR 2

Hej!

 

Detta är troligen ett eget bokföringsförslag som du gjort och då har du nog valt konto 1930 i mallen. Gå in under Inställningar - Bokföringsförslag och leta upp förslaget du döpt till Betalning till skattekonto. Du kan ändra konto där eller kopiera mallen och göra en likadan för 1931.

 

Om du har AB så finns ju också möjlighet att läsa in skattekontoutdraget och då bokför du insättningar/uttag som överföring mellan egna bankkonton.

 

Mvh

 

Lovisa

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100

Tusen Tack, Lovisa!

 

Standardmallen gick inte att ändra ("ej redigerbar standardpost") men det gick bra att kopiera den och skapa en ny "egen". Problemet löst 🙂

 

Tack även för tipset om att  läsa in skattekontoutdraget.

 

Mvh / Fredrik S