Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

nestor
NY MEDLEM

verifikationerna har matchats fel

Jag har visma e-ekonomi med bankkoppling. Jag har fått flera inbetalningar på samma summa men som felaktigt matchas med en faktura på samma summa. Alla dess tre inbetalningar har alltså matchats till samma faktura (som i dagsläget är obetald). Hur tar jag bort matchningen?

 

Jag ser att jag kan välja att bokföra (vilket blir fel), ändra bankhändelse (där ser jag heller ingen lösning) eller matcha. Är det matcha jag ska göra då för att skapa en egen verifikation? 

 

Vågar inte trycka på den ifall det blir fel så tänkte att jag frågar först 🙂

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej!

Du behöver gå in under Åtgärder - Matcha för att få möjlighet att själv välja vad bankhändelsen ska matchas emot, t ex Inbetalning från kundfaktura och sedan väljer du aktuellt fakturanummer.

 

Jag bifogar instruktionerna Ångra matchad bankhändelse och Matcha bankhändelser som jag hoppas kan underlätta för dig. 

 

Ha en fin dag!

Tinna