Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Lenasekonomi
MEDLEM

Ändra konto i kontoplan

Det här med att försöka ändra konto i kontoplanen som inte går igenom håller på att driva mig till vansinne. Kan ni någon vara snäll och lägga ut en förklaring till vad man ska göra när ändringarna inte sparas??

5 SVAR 5
LW -60
UTFORSKARE

Får du något felmeddelande, eller ändrar du, väljer till listläge för att senare upptäcka att ändringen inte sparats?

Med vänlig hälsning Lena
Davor P1
CHAMPION

Gör du ändringarna på rätt bokföringsår?

Lenasekonomi
MEDLEM


Jag ändrar går till listläge och kontot ändras inte - i det läget spelar bokföringsåret inte så stor roll. Det här är ett känt fel hos Visma, jag fick veta i telefon hur jag skulle göra det man har glömt bort så jag hade hoppats att någon från Visma skulle svara här.

OK, jag hade det där problemet ett tag, men jag fick ett felmeddelande eller vad man ska kalla det för. Det kom upp en fråga ifall jag ville spara ändringarna, men svarade jag att jag ville spara så kom det upp att det inte hade gått att göra så. Det var därför jag undrade. 

Men då verkar det vara ett annat fel. Fungerar det ibland och ibland inte? Jag fick det att fungera om jag startade om programmet... ja tillfälligt alltså, dagen därpå blev det ju samma sak igen. Men felet försvann sedan. Kanske via en uppdatering av versionen. Vilken version kör du idag?

Med vänlig hälsning Lena
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Lena,

Om det fortfarande inte har löst sig för det vid omstart av datorn så kan du även testa göra en registervård under Arkiv- Registervård/Rensning- Registervård. Bocka i samtliga alternativ och klicka på Utför.
Skulle det mot all förmodan inte fungera ändå så får du gärna kontakta oss så får vi kika ytterligare på det.

Ha en fin dag.
//Amanda