Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Thomas10
UTFORSKARE

AdkGetCompanyName, versionsinformation

Jag använder ovanstående funktion men får lite olika svar i versionsinformationen.
Oftast blir major version "1710" och minor version "0".
Men det har hänt att jag fått korrekt major "17" och minor "10" också.

Problemet uppstår i version 2017.11.

Tyvärr hittar jag inte när jag får rätt information?

8 SVAR 8
Fd medlem
Inte tillämpbar

Företagen som du inte får ett korrekt svar ifrån är dessa konverterade till 2017.11? Alltså öppnade i visma administration 2017.11.

Ja, det är de.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej

Kan du kontrollera följande:
Kan du kolla vad det stårför versionsnummer i ftg.ini , kolla vad det står efter displayversion i deolika företagen.

ftg.ini i finns iföretagskatalogen för varje företag.

 

Ligger prm.dbf kvar iföretagskatalogen för något företag? 



Mia

Hej!

Kollade vår företagskatalog samt Ovnbol2000 och displayversion är 17.10 i båda fallen.
prm.dbf finns inte i någon av katalogerna.
I vår företagskatalog finns däremot några andra .dbf-filer.

Hej!
Ursäkta ett sent svar, har du fått ordning på det?
Annars vill jag att du kontrollerar Nationella inställningar i Kontrollpanelen. Decimalkomma ska användas.

/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~

Hej!

Har installerat om alltihop med utgång ifrån 2017.0 - tagit tillbaka backuper - uppgraderat till 2017.11 och konverterat ett företag.
Fortfarande samma fel.

Nationella inställningar är ställd på svenska med "," (komma) som decimaltecken.

Hej Thomas!

Vi skulle vilja att du mailar in filen ftg.ini till api.support@vismaspcs.se

Du hittar denna filen om du startar administrationsprogrammet på företaget och går på Hjälp - Om Visma Administration - Systeminfo och väljer Utforska vid sökväg företaget.

/Linnea

Det är gjort.