Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Lena__37
MEDLEM

Ändra artikel i avtalsmall

Jag lyckas inte ändra artikel/tjänst i avtalsmallarna. Det är samma pris men annan benämning så jag har kopierat tidigare artikel och bara ändrat texten (den gamla artikeln finns kvar). Går sedan in i avtalsmallen och ändrar till nya artikeln. Får inte med priset när jag skriver ut fakturan. Tacksam för hjälp snarast

3 SVAR 3
Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej Lena!

I avtalsmallen har du inte med några priser, utan där är bara ett antal eller en totalsumma för raden, detta är för att en avtalsmall görs för många kunder, och är oavsett vilken prislista som finns på kunderna. När du sedan skapar avtal ifrån avtalsmallen så hämtas priset för den aktuella artikeln från den specifika kundens prislista. 

På avtalen kan du sedan på fliken Faktureringsplan ha en markering för Automatisk prisuppdatering vid fakturering. Detta innebär att om du har en markering här och ändrar priset på en artikel i prislistan så kommer det nya priset in på avtalet och på fakturan när du skapar en avtalsfaktura. Har du ingen markering för detta så är priset oförändrat på avtalet. 

//Linnea

Hej. Nu när det är dags för fakturering igen ser jag att jag fått svar. Mitt problem är att jag inte kan gå in i avtalsmallen och ändra artikel innan jag skriver ut nya fakturor. När jag matar in ny artikel i registret kopierar jag den gamla och ändrar benämning och text. Denna ändring kommer inte med och jag vet inte vad jag gör för fel. Nu sitter jag och korrigerar 260 fakturor och det är ju mindre kul //Lena
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Lena!
Vill du ändra inne i en avtalsmall så går det bra. Men du måste välja att skapa nya avtal om du vill att dem nya artiklarna ska komma med. Det är inget som uppdateras på de avtalen som redan är skapade. 
Ha det gott!

/ Emma