Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ändra i en färdig rapportmall?

Kan man ändra i era mallar för intrastatrapportering? Jag skulle vilja använda något annat än Sort.begrepp på Lev./Kund för att lägga in landskoden. Kan man ändra i rapporten och iså fall, hur gör man? (T ex Anm2). Sort.begrepp är redan upptaget för oss.

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Marie. 

Möjligheten finns att redigera rapporterna i programmet under Arkiv - Mallar/rapportgenerator - Rapportgenerator. Detta är däremot inget vi på supporten kan hjälpa till med. Om du skulle vilja ge dig på detta på egen hand så finns en arbetsgång kring hur du kan skapa rapporter här. Klicka på Skapa rapporter så öppnas det upp en pdf i separat flik i webbläsaren. Min rekommendation är att du tar en kopia av rapporten innan du gör några ändringar. 

Lycka till och ha en fin dag!
/ Lisa
Fd medlem
Inte tillämpbar

Kommer det att komma någon bättre rapportmall inom den närmaste tiden? Tycker att det borde vara något som många skulle ha nytta av. Varför ska man behöva använda sort. begrepp till en Intrastatrapport. Det används väl i regel för att kunna sortera ut olika delar av kunder/leverantörer eller artiklar.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Marie.

Vad jag känner till är det inga förändringar på gång gällande rapportgeneratorn i Visma Adminsitration. Det jag skulle vilja tipsa dig om är att du via vår hemsida kan få hjälp att hitta en återförsäljare nära dig! Där kan du markera kompetensen Rapporter och mallar så får du upp en lista över företag som kan hjälpa dig att bygga mallar enligt dina önskemål. 

Mvh, Lisa