Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Re: Ändra rotavdrag/fördelning på journalförd faktura - Administration

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette "Öppna rutor" för ROT uppgifter vid kundfakturering - Administration.

"Öppna rutor" för ROT uppgifterna i VISMA även om fakturan är journalförd. Det blir lätt fel vid inläggning av ROT uppgifter. Ett stavfel, ett mellanslag för mycket/litet, en siffra fel i uppgifterna, så godkänns inte ansökan, i filen till skatteverket, och det ställer därmed till stora problem. Att kreditera en faktura som är delbetald...nej. I dag har jag inte kommit på något annat sätt att lösa detta på än att ansöka dessa manuellt hos SV, det är mycket tidskrävande. Inga av aktuella uppgifter påverkar bokföringen på något sätt, så att alltid kunna ändra dessa uppgifter skulle marginellt underlätta mitt arbete.
Highlighted
ANSTÄLLD

Hej! Tack för bra input i den här diskussionen. Vi har inte beslutat att ändra detta i programmet men jag bevakar intresset och behovet av det. 
Highlighted
NY MEDLEM

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Hur ändrar jag personnummer för RUT i en redan journalförd faktura?.

Hej
En kund har fått avslag på del av sin RUT då hens avdrag är förbrukat. Hen vill att resterande summa skall sökas på den äkta hälften.

Problemet kommer när jag ringer skatteverket och får beskedet att du måste göra en ny ansökan, men det går i programmet (visma adm500) inte att ändra personnummer på en journalbokförd faktura??

Hur gör jag?
Highlighted
CHAMPION

Du får logga in på Skatteverkets hemsida och lägga in ansökan manuellt.