Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Agronom Andersson
UTFORSKARE

Ändra var Administration lagrar företagsmappar SPCS Administration/xxxxxx-xxxx

Visma Administration skapar mappen SPCS Administration under "Dokument", "SPCS" och därefter hamnar företagsmappar därunder per automatik (för tex momsfiler). Om jag väljer att skapa mappen för Administration direkt i Windows (C:) så läggs inte företagsmappar in där per automatik, dvs mappar med företagens organisationsnummer.
Föredrar att inte ha mapparna under dokument då sökvägarna blir så långa.
Kan jag ändra någon inställning i programmet så företagsmapparna läggs upp automatiskt i min egen skapade Administrationsmapp, precis som programmet själv gör i Dokumentmappen?
3 SVAR 3
Helena Andersson
ANSTÄLLD

Hej Helen!
Den sökvägen är förinställd du hittar den i ftg.ini. Var försiktig med vad du ändrar och radera bara för här finns mycket inställningar som du kan har nytta av.
Khedron Wilk
CHAMPION

Jag sympatiserar med önskan om att ha kortare sökvägar men som gammal Windows-/PC-tekniker vill jag lägga in ett varningsord mot att ställa in ett program att spara sina filer utanför den sökväg  som är förvald. Även om Visma Administration klarar detta via ändringar i sin .ini-fil så är det generellt sett att be om extra problem att lägga saker till exempel direkt under C:. Det kan gå bra men jag har sett så mycket problem när program inte följt Microsofts riktlinjer och när saker inte återfinns som förväntat. Av Windws, av programmet, av andra program, backuper eller support-personal. Med det sagt, trevlig helg! 🙂 
Agronom Andersson
UTFORSKARE

Stort tack för era förklaringar. Nu förstår jag bättre. Och väljer att acceptera de långa sökvägarna 🙂