Fd medlem
Inte tillämpbar
2013-03-06
18:29
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2013-03-06
18:29
Antal i order när artikeln ej är lagervara - Integration
Var kan man se orderstatus på en artikel som inte är en lagervara?
Det ser inte ut att synas i ADK_ARTICLE_QUANTITY_RESERVED.
Svara
9 SVAR 9
2013-03-06
18:42
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2013-03-06
18:42
Dessutom syns en order på en artikel som inte är ikryssad som lagervara överhuvudtaget inte på inköpsunderlagen. Detta är riktigt dåligt, en vara som det finns en order på skall givetvis komma upp på inköpsunderlaget.
2013-03-08
08:49
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2013-03-08
08:49
Hej!
Den här frågan avviker lite från huvudämnet.
Jag skapade ett nytt ämne så att svaren och diskussionerna blir relevanta.
/Anna Referera till det nya ämnet här: Ej lagervara på inköpsförslag - Administration
Den här frågan avviker lite från huvudämnet.
Jag skapade ett nytt ämne så att svaren och diskussionerna blir relevanta.
/Anna Referera till det nya ämnet här: Ej lagervara på inköpsförslag - Administration
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
2013-03-08
08:50
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2013-03-08
08:50
Hej Stefan!
Ursäkta sent svar, jag var tvungen att kolla vidare på frågan.
ADK_ARTICLE_QUANTITY_RESERVED tittar i fältet Reserverat antal på artikeln. Detta fält påverkas inte alls på en artikel som inte är lagervara.
I Administration kan du ta ut en utskrift, till exempel Ordersammandrag-Artiklar.
Du får via API:et söka upp alla order som ligger som olevererade och kontrollera vilka order som den specifika artikeln ligger på och vad som ligger i beställt antal.
Ursäkta sent svar, jag var tvungen att kolla vidare på frågan.
ADK_ARTICLE_QUANTITY_RESERVED tittar i fältet Reserverat antal på artikeln. Detta fält påverkas inte alls på en artikel som inte är lagervara.
I Administration kan du ta ut en utskrift, till exempel Ordersammandrag-Artiklar.
Du får via API:et söka upp alla order som ligger som olevererade och kontrollera vilka order som den specifika artikeln ligger på och vad som ligger i beställt antal.
Anna Svensson
2013-03-11
21:43
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2013-03-11
21:43
Hej Anna.
Jag har kört fast. Kan du ge mig ett exempel i C#?
Jag har kört fast. Kan du ge mig ett exempel i C#?
2013-03-11
21:47
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2013-03-11
21:47
Jag är intresserad av att få ut alla artiklar som inte är klara/levererade.
2013-03-12
21:20
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2013-03-12
21:20
Snälla ge mig en hint hur jag kan söka i alla order efter olevererade artiklar med C# kod.
2013-03-13
16:09
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2013-03-13
16:09
Hej!
Jag vet att du fått svaret via mejl tidigare idag men jag lägger det här också så att även andra användare kan ta del av det.
Vi har inget direkt kodexempel nu men du skulle kunna sätta sorteringsordningen eOrderNotDelivered och på så vis fånga upp alla ej levererade order. Stega sedan igenom ordrarna och läs ut raderna för att kolla om artikeln finns där och vad som står i Beställt antal (ADK_OOI_ROW_QUANTITY2).
På sidan 70 i referensmanualen står det hur man uppdaterar en faktura. Principen är densamma för order och där står hur man hämtar ut rader från ett dokument.
Hjälper det dig på vägen?
Obs! Om ni inte sätter order som levererad i Visma Administration (ADK_OOI_HEAD_ORDER_DELIVERED i API:et) utan direkt fakturerar de så behöver man stämma av om ordern är fakturerad också. Om ADK_OOI_HEAD_DOCUMENT_CONNECTION_NUMBER2 är större än 0 så är en faktura skapad från ordern, detta gör att artiklarna övergår från reserverade till levererade.
Jag vet att du fått svaret via mejl tidigare idag men jag lägger det här också så att även andra användare kan ta del av det.
Vi har inget direkt kodexempel nu men du skulle kunna sätta sorteringsordningen eOrderNotDelivered och på så vis fånga upp alla ej levererade order. Stega sedan igenom ordrarna och läs ut raderna för att kolla om artikeln finns där och vad som står i Beställt antal (ADK_OOI_ROW_QUANTITY2).
På sidan 70 i referensmanualen står det hur man uppdaterar en faktura. Principen är densamma för order och där står hur man hämtar ut rader från ett dokument.
Hjälper det dig på vägen?
Obs! Om ni inte sätter order som levererad i Visma Administration (ADK_OOI_HEAD_ORDER_DELIVERED i API:et) utan direkt fakturerar de så behöver man stämma av om ordern är fakturerad också. Om ADK_OOI_HEAD_DOCUMENT_CONNECTION_NUMBER2 är större än 0 så är en faktura skapad från ordern, detta gör att artiklarna övergår från reserverade till levererade.
2017-02-24
13:33
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2017-02-24
13:33
Det saknas fortfarande en riktig lösning på det här problemet, kan det verkligen vara ett stort problem att låta alla varor som finns i order gå rakt igenom systemet så att de alltid kommer upp på inköpsunderlaget oberoende av om lagervara är ikryssad eller inte. Ingen gör ju en order om man inte vill ha varan?!
2017-10-28
15:23
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
2017-10-28
15:23
Har det hänt något med detta?