Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Anteckningar på levfakturor och kundfakturor

Jag skulle vilja ha möjligheten att skriva anteckningar på fakturor som följer med i hela flödet. Tex om den ska behandlas på ett visst sätt eller om den skapats av en viss anledning.
Som en post-it lapp.
Detta underlättar oerhört om man är flera som jobbar med olika moment och framför allt om det är större fakturaflöde så att man inte kan hålla allt i huvudet. 
Idag jobbar vi i Swinx scanlev och de post-it lappar vi sätter där försvinner tyvärr i överföringen till Visma.
Samma sak skulle vi vilja ha för att göra anteckningar på kundfakturor. 

Fick för mig att jag såg att det skulle finnas på den nya versionen, men hittar det inte?

1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Sofie, 

På Leverantörsfakturor finns 3 fält för anmärkningar på fliken Spårning. Dessa anmärkningsfält finns i Visma Administrations API och kan därmed användas av integrerade system för att fylla på med data. Min rekommendation till dig är att diskutera önskemålet med Swinx, då de styr vilken information som ska skickas över till Visma Administration från ScanLev. 

På Offert, Order och Kundfakturor finns ett fält för Kommentar i dokumenthuvudet. Här kan du skriva anteckningar om det enskilda dokumentet och texten följer med igenom hela flödet från offert till faktura.