Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Använda flera programversioner

Jag använder Visma 200 i mitt arbete. Nu studerar jag också och då har vi fått en elevlicens för Visma 2000. Kan jag använda samma dator till de olika programmen eller hur gör jag? Jag behöver använda båda programmen under samma tidsperiod.
Vilka funktioner tappar jag om jag använder 200 istället för 2000?

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Det fungerar dessvärre inte att ha olika programvarianter på samma dator eftersom det är samma installation av programmet. Det som styr vilken programvariant du har beror på din licens. Om du har aktiverat programmet med ett kundnummer där ni betalar för Administration 200 blir det den programvarianten och om du aktiverar programmet med ett kundnummer som betalar för Administration 2000 blir det den programvarianten.

I ditt fall om du studerar bör du nog köra Administration 2000 eftersom jag misstänker att ni kommer använda funktioner som bara finns i Administration 2000. Det är ganska stor skillnad i funktionalitet mellan Administration 200 och 2000. Du har bland annat projektredovisning, lager, fakturering, order, offerter, inköp mm i Administration 2000.

Frågan är om du tillfälligt kan aktivera programlicensen du har fått från skolan/universitetet så att det blir Administration 2000 även för ditt skarpa bolag. Du ändrar aktiveringen genom att gå in under Hjälp - Om Visma Administration - Uppdatera licens. Därefter startar du om programmet.

/Johan 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Johan!

Jag hakar på här... Jag har Visma Admin 2000. Har lämnat över två av bolagen till ett företag som kör Visma Admin 500 och de vill ha en backup att installera från för att få med reskontrorna.

Jag är rätt säker på att det inte går för jag har försökt med backup från VA 2000 till VA 1000 och det gick inte, så då borde det inte fungera att hoppa från 2000 till 500 heller, så hoppet är större.

Vad säger du?

//L

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej LW!

Det fungerar utmärkt att återställa en säkerhetskopia mellan de olika versionerna. Det ända kravet är att den som återställer säkerhetskopian har samma versionsnummer eller nyare version som programmet säkerhetskopian är tagen i. Versionen hittar man nere till höger i programmet.



/Fredric