De balansräkningar som Visma Administration 200 genererar påminner väldigt mycket om de balansräkningar min revisor tidigare brukade lämna in till Bolagsverket för mitt vilande bolag. Enda principiella skillnaden är att det står att balansräkningen är preliminär och att skuldsidan har minustecken.
Jag funderar på att skriva ut balans- och resultaträkningarna direkt utan att skriva om dem i ett ordbehandlingsprogram innan jag skickar in dem till Bolagsverket. Om jag lyckas göra pdf:er av av balans- och resultaträkningarna så kan jag sudda minustecknen på skuldsidan i balansräkningen och ordet preliminär utan att scanna in utskrifter och sudda i Photoshop eller kladda med Tippex. Det går fortare än att skriva om balans- och resultaträkningarna manuellt och blir billigare än att beställa ett bokslutsprogram. Jag vill inte lägga ner flera tusen på ett bokslutsprogram på ett vilande bolag med kanske en faktura per år. Det är orimligt.
Det jag nu undrar är om någon vet om man får skicka in balansräkningar till Bolagsverket som har kvar den preliminära balansräkningens minustecken på skuldsidan (det vore ju den allra enklaste lösningen). Vet någon det?
Löst! Gå till lösning.
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.