Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Användarstyrt fältval i Visma Adm 2000

Hej,
Vet inte om detta är ett problem eller en ide...
De olika fältvalen när man t ex lägger in en kundorder borde vara användarstyrt. Om jag och en kollega lägger in en varsin order samtidigt, och jag vill söka på benämning men min kollega på artikelnummer, så går inte det. För om jag ändrar till benämning, så ändras det för honom med.

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Anledningen till att det ändras för båda är med största sannolikhet att ni inte loggar in som olika användare i programmet. Har man inte behörighetskontrollen aktiverad i programmet kommer programmet inte att kunna hålla reda på de olika användarnas inställningar. Om du däremot skulle gå in under Arkiv - Användare och lägga upp varsin användare samt aktivera Behörighetskontroll, så kommer programmet att särskilja dessa användares olika inställningar.

Det innebär att om du är inne på en order och vill plocka upp en artikel, där du sorterar listan på Benämning, så blir det din unika ordning på artiklarna. Din kollega kommer inte att påverkas.

Du kan läsa mer om användare här:
http://www.vismaspcs.se/visma-support...

Hälsningar
Jessica
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Jessica,
Jag har nu läst lite om detta. Men jag har en följdfråga: Om man lägger upp olika användare, håller programmet då reda på vem som gjort vad, t ex vem som registrerat en order eller lagt upp en kund? Och var kan man i så fall se det?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Nej, den typen av uppföljning går inte att göra. Det finns på vissa ställen det kan synas, tex i behandlingshistoriken för verifikationer.

Men huvudsyftet med användare är att man ska kunna välja vilka användare som ska ha tillgång till vad.

/Jessica