Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Apple för Visma Admin 2000

Vi använder idag Visma Admin 2000. Våra kunder kräver att vi går över till Apple. Är detta något ni håller på att utveckla? Vi kommer inte att programmera om datorerna till Windows, då fallerar hela konceptet.
3 SVAR 3
NY MEDLEM

Re: Apple för Visma Admin 2000

tänkte jag kunde berätta att vi har både windows och apple datorer i nätverket, 
dom som kör windows kör direkt client installation på datorerna då vi har en server installation,
dom datorerna som kör apple, ansluter sig till servern över RPD, så gör vi även för dom client datorerna som inte är ansluta på samma nätverk,( om man tar med sig datorn hem och jobbar)

OSX programvaran som används är Microsoft remote desktop, fungerar riktigt bra, då det är enkelt och välja redictad skrivare lokalt eller på server nätverket.

Sitter själv på en mac book pro, utan problem att koppla upp mot servern ..
NY MEDLEM

Visst det är lite pyssel, man ska öppna portar installera rpd på servern osv, men det är smidigt, behövs något göra på servern när jag inte är framför datorn, jag jag koppla upp mig över iphone eller ipaden till servern...

ett annat alternativ är att installera vmware fusion eller likande, installera windows på en instans och sen köra visma igenom den

Men att koppla upp sig direkt mot servern över rpd, det fungerar bra då programmet körs på servern, och responsen i programmet är snabbt ( beroende på server datorn) , det man bör tänka på är att man ser till att man använder sig av säkra uppkopplings metoder, då man öppnar upp servern för yttre världen.

man kan jö gö hurlångt som helst, använda sig av en lokal VPN på servern olika certifikat osv...
NY MEDLEM

Philip: Som du nämner i sista meningen är RDP allt annat än säkert hur du än gör. Det som krävs är att du har en miljö som är helt avskild ifrån resten av Internet men det gör att många funktioner i Visma inte fungerar.

Är du säker att ditt system är säkert, för jag har väldigt dåliga erfarenheter av att ha RDP öppet för att använda Visma.