Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Annelie10
MEDLEM

Arkivering - arkivlicens - redovisningbyrå - visma administration 2000

Hej, när någon går i pension, likviderar sitt bolag eller avslutar samarbete med mig vad finns det för licenser för att ha kvar programmet med alla skannade underlag för att uppfylla bokföringslagen om arkivering.

Och vad kostar det?

3 SVAR 3
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Annelie10!

 

När man säger upp avtalet för Visma Administration så får man en licens som gäller för den versionen man hade när man sa upp avtalet. Du kommer alltså fortfarande komma åt programmet på datorn och kan titta på allt som finns i det.

 

Jag vill också göra dig uppmärksam på att avsluta tjänsten Visma Scanner innan du säger upp avtalet, samt spara installationsfilen av programmet för att kunna installera programmet om du t ex. byter dator.

 

Återkom gärna om något känns oklart eller om det dyker upp några andra funderingar.

Önskar dig en fortsatt fin måndag!

/Tinne

Robert25
UTFORSKARE

Innebär det att jag kan nyinstallera den version av Visma Administration som gällde när licensen sades upp? T.ex. om jag byter dator, och av någon anledning behöver nyinstallera Visa Administration för att kolla någon gammal information.

Är där i så fall några funktioner som inte är aktiva, dvs som jag inte kan använda? 

Hej @Robert25

Ja precis och även om du inte skulle ha fortsatt serviceavtal med oss så kommer ditt program att fungera som vanligt bortsett från att du inte har tillgång till våra digitala tjänster såsom digitala fakturor och dokument, uppdateringar eller supporten. Du kommer inte heller att kunna ställa frågor i forumet men däremot är du allitd välkommen att läsa andra medlemmars inlägg. 

 

Tänk även på att spara installationsfilen av Visma Administration för att kunna installera programmet om du t ex. byter dator.

 

Ha en fin eftermiddag och välkommen tillbaka till forumet.

//Tinna