Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Re: Artikelstatistik per distrikt och tidsperiod - Administration

Hej

Ja då fungerar det men då kan man ju inte se per säljare.... och på så vis se hur artiklarna går på de olika marknaderna....
Kan du hjälpa mig och få ordning på hur jag ska göra för att få ut artiklarna per säljare!
Tack!
Helena
CONTENT PRODUCER

Jag provar att mejla dig min rapport som jag gjorde enligt Helenes instruktion ovan, så får vi se om den fungerar hos dig.
NY MEDLEM

Nu funkade det! Tack för hjälpen
CONTENT PRODUCER

🙂
NY MEDLEM

Hej

Har en kommentar till nu när jag börjat arbeta med rapporten.
När man sedan ska bearbeta resultatet frånrapporten i en excell fil, så är ju det inte anpassat för att kunna sortera lätt via filter. Tex där summan av artiklarna står på samma rad står det ingen artikel.... Alltså måste jag fylla ut med alla artiklar på varje rad framför alla kunder för att kunna sortera på dem. Hade artikel numret stått på varje rad hade jag bara kunnat genom en filter funktion välja ut en kund och sedan fått ut alla artiklar som den kundenen köpt.... eller bara sorterat på kolumnen med summa och då snabbt se totalen... Fattar du vad jag menar? Hade inte det varit bra??
CONTENT PRODUCER

Jag förstår vad du menar. Det du kan göra är att göra fler urval i rapportdialogen, exempelvis att du gör urval på Kundnr och Säljare.

Hej Helena,

Vi på DataPartner i Helsingborg arbetar med att ta fram rapporter och mallar och har även tagit över en hel del kunder från Prirama som tidigare gjorde rapporter/mallar. Vi är en av Vismas största partners och har jobbat med Visma i över 24 år.

Vi står gärna till tjänst om du vill ha hjälp med detta.

Vänligen

DataPartner
Katharina Sverkersten
tel: 042-400 60 70
NY MEDLEM

Hej, jag har  snarlikt behov och hittade denna tråd. Min fråga är om det finns möjlighet att  prova rapportfilen du mailade till Helena så jag kan läsa in den för och utvärdera den. Tacksam för hjälp. Med vänlig hälsning Fredrik
NY MEDLEM

Hej Fredrik!

Jag mejlar rapporten till dig.

/Elin
NY MEDLEM

Kan du maila den hör rapporten till mig också?
Christer@gmssports.se