Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Avsaknat BG nr inlagt på klienten kan ha lett till att BG nr fallit bort för leverantörer i betalfiler till banken ?

Jag har skickat betalfiler till banken varav ett flertal av mottagarnas BG nr föll bort. Detta ledde till att utbetalningsavier skickades till betalningsmottagarna.
Idag på morgonen har jag testat att köra fler betalfiler. Felet uppstår inte på
någon leverantör. Inte heller på de som föll ur tidigare. Min teori just nu är att
det berodde på det avsaknade BG nr på klienten. Jag kan inte riktigt se logiken i
det men kommer att fortsätta bevaka varje betalning för att säker ställa att det
inte händer igen.

Om det beror på detta eller inte så bör ni ändra så att den typen av information
som kan läggas in på kunden och som måste göras på klienten i byråstöd för att
alla delfunktioner i programmen skall fungera bör spärras från att kunna göra i
företagsinställningarna eller lägga in en brasklapp i avsnittet att man bör göra
det på klienten i byråstöd(för de kunder som använder byråstöd) för att undvika
problem.

1 SVAR 1
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Vi har kikat på detta och detta är inget vi har fått rapporterat innan och inte heller kunnat återskapa.

Leverantörsregistret uppdateras aldrig från Visma Byråstöd så det borde inte vara det som gör att det inte följer med.
Har du fått samma fel någon mer gång efter det att du postade här i forumet?
Leverantörens bankgironummer hämtas från leverantörsfakturan, kontrollera gärna på någon av de leverantörsfakturorna som blivit fel på fliken Betalningar.

När du skapar betalfilen borde du fått en siffra i fältet Utbetkort som visar att det blir utbetalningskort istället för direktöverföring till bank-/girokonto.

Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~