Vi vill kunna förbereda för utleverans dagen innan verklig leverans, genom att leveransmarkera order och skriva ut följesedel. Om vi gör detta, så kommer det på fakturan att se ut som följer (skulle vilja bifoga en fil)
Leveransdag på order: 2016-04-21
Ordern levmarkeras 2016-04-20
Faktura skapas 2016-04-21
Leveransdatum på fakturan: 2016-04-20
På varje fakturarad står ett avvikande leveransdatum längst ut till vänster: 2016-04-21
Varför blir det så här? Kan man slippa detta på något vis?
Hej Johanna,
Ordern levmarkeras den 20/4, men levdatum på ordern är satt till 21/4. Så jag förstår inte riktigt ditt svar.
Hej Petra,
Så jag ska på varje faktura gå in och klicka bort levdatum på raderna? Men vi gör det i förväg för att spara tid, då ska jag väl inte behöva klicka bort detta manuellt? Tänk om vi har 50 fakturor?
Jag förstår inte hur Visma tänker när den sätter olika datum på fakturahuvudet och fakturaraderna. Det måste ju vara leveransdatum satt på ordern som styr, eller hur?
Jag tror snarare att problemet är att Visma lagrar det datum leveransmarkeringen görs, i detta fall den 20/4, istället för det datum vi satt som leveransdatum, 21/4. Kan det ha med lagerbokföringsdatum att göra? Det bör ju rimligtvis automatiskt ändras till samma som levdatum. Det gör det om leveransdatum är samma datum som man gör leveransmarkeringen.
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.