Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Avvikande leverantörsadress flyttas till flik 1

Vi har många gånger av misstag sänt gods till  fel adress. Detta beror på att vår kund i enstaka fall valt en annan leverantörsadress. Nästa gång kunden lägger en "snabborder" så skriver man in beställningen på flik 1 (Order) och trycker print. Systemet tar då automatiskt den senast använda leveransadressen (ej standard) och godset åker till fel adress. Man tittar inte alltid i flik 2 (kunduppgifter)när man gör en order under stress. Om detta avvikande leveransadress-fält flyttas till flik 1 (Order) så  har man betydligt lättare att undvika detta misstag. Som det är konstruerat idag så är chansen att göra misstaget 100 %. Jag har påtalat detta tidigare. Är det bara jag som användare som upplever detta som ett STORT problem?

4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tycker också att det skulle vara en fördel. Det är inte alla kunder som har avvikande leveransadress som varierar, så när en kund har det, så är det lätt att missa.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Du förtydligar mitt problem väldigt bra. Det är just med dessa kunder som det är problem.
Alternativet skulle kanske vara att man kan välja att den alltid står på en standard leveransadress, som du måste ändra om du vill skicka till avvikande adress. Därefter ställer den automatisk  om igen till standard. Kanske det är en bättre lösning och enklare att få genomförd i programmet, Eller vad säger du, Visma?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hejsan!

När man väljer nu order och väljer kund så hämtas uppgifterna från kundregistret. Om man kopierar en tidigare order på kunden, så får man med de uppgifter som var med på denna order - har man här då en annan leveransadress så är det denna som kommer på den nya ordern. Kan det vara så ni har gjort?
Thomas10
UTFORSKARE

Med tanke på att det idag är i princip standard med widescreen-skärmar så bör man kunna utnyttja fulla bredden. Många har dessutom rätt stor upplösning så att man har mer utrymme.

Man kanske kan ha en inställning i programmet för att kunna se leveransadressfälten på flik 1?
Eller så blir det så beroende på upplösning?
Önskar samma funktion som på flik 2, dvs. möjlighet att hämta uppgifter från leveransadressregistret - inte bara en visualisering av adressen.