Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

kerjen
MEDLEM

BAS 2011

Hej

Såg att jag hade olika BAS i mina företag i ett har jag  BAS 2008 och i det andra företaget har jag BAS 2011 skulle vilja uppdatera det som har det "nyaste BAS" men vet inte hur jag ska göra, har redan på börjat ett nytt bokföringsår så går det att ändra det eller måste man göra radera och göra om året.

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Kerjen!

Om du vill byta kontoplan kan du endast göra det i samband med att du skapar nytt bokföringsår. När du skapar ett nytt bokföringsår rekommenderar vi att du väljer Gör om kontoplan enligt och byter till den senaste BAS-kontoplanen.

 

Mer information om hur du kan göra om du valt fel kontoplan finns i programhjälpens avsnitt Byta kontoplan

 

Ha en fin dag och välkommen tillbaka til forumet

//Tinna

Hej Tinna

Ok, då får jag leva med fel kontoplan 2008  2022 ut, vet ju inte vad som händer om jag gör en säkerhetskopia på det som jag gjort med "fel BAS" kan ju bli mer jobb än vad jag tänkt mig.

 

// Kerstin

Godmorgon Kerstin! 

Vill du ha ett par extra ögon så är min kollegor på supporten helt fantastiska och kan säkert kika tillsammans med dig om du väljer att radera och göra om. Fundera på saken och om det endast är några konton som skiljer din befintliga kontoplan från senaste BAS-kontoplanen så kan du alltid komplettera med de konton som saknas och så byter du kontoplan i samband med att du skapar nästa bokföringsår. 

 

Hur du än beslutar dig för att göra är du alltid välkommen att höra av dig till oss i forumet eller till våra kollegor på supporten.

//Tinna