Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hur ångrar jag en momsrapport?

Pga fel behöver jag backa 2 momsperioder

 

Innehållet i denna tråd är verifierat av Visma Spcs 220510

3 SVAR 3
Lisa Henriks
PRODUCT OWNER

Hej! 

Det finns två olika tillvägagångssätt för att ångra en momsrapport. Vilket sätt du ska välja beror på om momsrapporterna ingår i låsta bokföringsperioder eller inte.

Momsrapporten ingår i en låst period
Gå in på verifikationen som skapades i samband med att du godkände momsrapporten. I kommandofältet väljer du Skapa ändringsverifikation. Bocka i Kopiera verifikationen med omvända tecken så kommer det att skapas en ny verifikation som vänder den ursprungliga. Registrera verifikationen. 

Momsrapporten ingår i en olåst period
Gå in på verifikationen som skapades i samband med att du godkände momsrapporten. I kommandofältet väljer du Ta bort alla rader. Raderna kommer att raderas och du får fylla i en ändringssignatur för att kunna registrera verifikationen. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Enligt min mening så är det tipset att ta bort alla rader som gäller. Momsrapporten är undantagen "ändringsverifikation".

Thomas Bofeldt

Fd medlem
Inte tillämpbar

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Rätta momsrapport i Administration.

Har pga felaktig bokföring makulerat två obetalda fakturor från februari från ena bolaget och lagt in dessa fakturor i ett dotterbolag. Nu behöver jag ändra momsrapporten för februari. Men hur gör man en ändring? Jag provade att göra om momsrapporten för feb men jag tycker inte jag fick några nya siffror, såg ut som samma i den inskickade rapporten...
Detta är första gången jag behöver ändra en inskickad momsrapport så känner mig lite vilse 🙂