
Fd medlem
Inte tillämpbar
2017-10-24
11:27
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2017-10-24
11:27
Backup samtliga bolag efter uppdatering till 2017.1
Backup "Samtliga bolag" verkar inte funka. Verkar vara så att bolaget man är inne på går in klockrent, medan de andra bolagen inte gör det.
Det kommer upp varningar:
Varning
"Bolaget NN" kan ej säkerhetskopieras. Anslutning till databasen SPCS_Admin_NN misslyckades.
Byter jag till ett bolag som inte gick att säkerhetskopiera, går det bolaget in medan det första misslyckas, det bolag jag stod i när jag säkerhetskopierade första gången.
Svara
3 SVAR 3

Fd medlem
Inte tillämpbar
2017-10-27
14:59
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2017-10-27
14:59
Hej LW!
Säkerhetskopieringen misslyckades eftersom behörighetskontrollen är påslagen i Visma Administration i kombination med att du inte är administratör på datorn. För att du ska kunna ta en backup på samtliga företag måste din Windowsanvändare vara administratör på datorn. Den befintliga Windowsadministratören måste tilldela denna rättighet.
Säkerhetskopieringen misslyckades eftersom behörighetskontrollen är påslagen i Visma Administration i kombination med att du inte är administratör på datorn. För att du ska kunna ta en backup på samtliga företag måste din Windowsanvändare vara administratör på datorn. Den befintliga Windowsadministratören måste tilldela denna rättighet.

Fd medlem
Inte tillämpbar
2017-10-30
08:08
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2017-10-30
08:08
Som du ser är jag admin på min PC.
Betyder det här, att man inte kan ha behörigheter i Administration 2000 längre. Det verkar inte ha blivit nån bra grej det här med SQL-server i botten...
//L

Fd medlem
Inte tillämpbar
2017-10-30
10:14
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2017-10-30
10:14
Vi kommer kontakta dig då vi behöver mer information för att kunna säga vad det beror på.
