Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Thomas10
UTFORSKARE

Behörighet fakturakopior

I nya SQL-versionen av Administration (v2018.6) så får en användare med lite begränsade behörigheter helt plötsligt inte ändra fakturakopior vid utskrift.
Så fort fältet ska ändras kommer ett meddelande om att behörighet saknas.

Jag har försökt justera användarens behörighet i programmet med fullständiga rättigheter på både programinställningar och utskriftsmallar (som tidigare enbart var läs).
Men detta hjälpte inte.
Användaren fick öppna företaget på nytt och logga in efter varje förändring.

Vilken behörighet styr möjligheten att ändra antalet fakturakopior vid utskrift?
Vi har normalt sett 1 kopia, men vid export behöver vi 2 kopior.
Det skulle naturligtvis vara enklast att få inställningen även på kund, men just nu finns ju inte det.

Själv får jag ingen varning och då har jag fulla rättigheter förutom systemoperatör.

2 SVAR 2
Annelie Engvall
ANSTÄLLD

Hej Thomas!

Du behöver ställa in Fullständig behörighetFöretagsinställningar för användaren. 
Denna inställning gör du under Arkiv - Användare - Användare.

Ha en bra dag!

/Annelie
Thomas10
UTFORSKARE

Hej!

Tyvärr stämmer det inte att det räcker med den behörigheten.
För att få det att fungera måste Fullständig behörighet vara satt på hela gruppen System.

Du kan ju ta det vidare till utvecklarna. Tycker det är för mycket behörighet för att enbart kunna justera antal kopior på utskriftsmallarna vid utskriftstillfället.
Har nu provat att tillåta fler och fler av behörigheterna tills jag var tvunget att tillåta hela gruppen för att det skulle fungera.
Det innebär att användaren också har full access till valuta, utskriftsmallar, säkerhetskopiering osv.

Det är inte en bra lösning...