Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Skanor
NY MEDLEM

Behöver hjälp med min momsrapport för januari

Min momsrapport för januari 2017 stämmer inte och jag kan inte få rätt på avvikelserna. Jag behöver någon som kontaktar mig, tack.

7 SVAR 7
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det hade inte underlättat om du lägger upp en skärmdump av din momsrapport här? (dvs. efter du gjort momskontrollen), så kan flera medlemmar försöka identifiera varför din rapport inte går ihop.
Davor P1
CHAMPION

Har du gjort ändringar i bokföringen för 2016 och inte läst in utgående balans till 2017? Det kan ge dig lite konstigheter.

Som Marcus påpekar så hjälper det med en skärmdump så man ser vad du har för resultat i nuläget.
Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej Skanor!

Du kan börja med att kontrollera så att UB från föregående år är överfört till IB för nya året. Detta gör du på Bokföring - Ingående balans - Överför UB från fg år.

Nästa steg för att felsöka momsrapporten är att göra enligt följande arbetsgång:
http://www.vismaspcs.se/visma-support/visma-administration-2000/content/bokforing/momsrapport/vad_go...

Om du inte får det att stämma efter att du gjort enligt ovan dokument får du återkomma till oss, gärna via chatt eller telefon.

//Linnea
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag undrar vad du menar med att det inte stämmer. Vad är det som inte stämmer?

• Får du indikation på fel i momskontrollen? I så fall, brukar jag klicka upp det felaktiga verifikatet och ändra det. Man kan behöva ändra momskod på ett konto eller att det blivit felaktigt konterat någonstans och då ändrar man den rad i verifikatet som är fel.
  • Är hela momsrapporten fel på grund av missade fakturor? Makulera momsrapporten du skapat och gör om den i och med att du har Visma Administration och kan radera rader i verifikaten.

• Annat? Beskriv mer ingående vad som är fel.

//L

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hur makulerar jag en felaktig momsredovisning
Fd medlem
Inte tillämpbar

Januari 2017 är med i januari 2018 momsredovisning

Hej!
Jag är inte helt säker på vad du menar men om du stryker verifikationen för momsdeklarationen så kan du göra om den sen.
/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~