Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Daavvan
UTFORSKARE

Beställt antal vs levererat antal vs TB

Hej!

Vi leker med tanken att jag offererar en kund 100 arbetstimmar för att få ett arbete gjort till en kostnad av 100 h x 500 kr = 50.000 kr.

När vi sedan ska fakturera så har det sällan tagit exakt 100 timmar utan låt säga 50 timmar eller kanske 150 timmar.

 

Finns det möjlighet att i fakturan lägga in att kunden har beställt 100 timmar (och är vad kunden får betala för) men att vi faktiskt levererat (som i mitt exempel) 50 eller 150 timmar och därigenom få rätt TG/TB?

 

Som det är nu kan jag inte få till detta och allt vi gör ser ut att gå med precis den vinst vi kalkylerat med men så är naturligtvis inte fallet..

 

Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 22-10-07

3 SVAR 3
Agnes Ohrling
COMMUNITY MANAGER

Hej @Daavvan,

 

I dagsläget finns det tyvärr ingen funktion som visar det beställda antalet vs det levererade antalet. Det vi kan föreslå som kanske skulle kunna hjälpa dig i den här situationen är att makulera offerten du har skickat för att sedan skapa upp en faktura utan koppling till offerten. Tror du att det skulle hjälpa dig i din hantering? 

 

Jag skulle också kunna flytta över din tråd till vår idéflik om det är något du vill att vi kikar på tillsammans med vår utvecklingsavdelning? Jag kan inte säga hur prioriterat detta är just nu, men vi kan ta det vidare för utvärdering om du skulle vilja det. 

 

Önskar dig en fin helg!

 

/Agnes

 

 

 

 

Hittar du ett inlägg som du gillar eller som har hjälpt dig? Ge det en like eller markera det som en 'Godkänd lösning' för att sprida vidare kunskapen till andra användare här i forumet 🙂

Hej! 

 

Jag förstår att hålla en kontinuerlig uppföljning på sina kunder; vare sig det är på kostnader eller i omsättning generellt - är viktiga ackumulatorer att ta hänsyn till när man kikar över de olika delarna kring om en kund är gynnsam eller ej. 

 

Självklart att vi lyfter detta vidare samt flyttar över detta förslag till idéfliken - i hopp om att det eventuellt ses över och implementeras i framtida versioner av Visma Administration. 

Ha nu en riktigt härlig måndag och en fortsatt bra vecka! 

/ Pierre 

 

Hej!

Perfekt! Jag trodde jag kommenterat på tidigare svar men jag måste drömt det eftersom jag inte kan se det?

Men det vore nog en klok idé av Visma att kunna föra kostnader (utöver kalkylpriser) på både fakturor och totalt på enskilda kunder o.s.v. det ser jag förvisso som en självklarhet att man ska kunna göra men för de företag som inte förstår att kontrollera detta vinner nog väldigt mycket på om det skulle implementeras.

 

Jag vill lägga till att, om det implementeras, ska finnas möjlighet att språka med andra program (API).