Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

PernillaLM
MEDLEM

Betalningslista

Hej, 
En liten fundering, ibland så vill jag endast köra manuell betalning mot en leverantör, (som vi har ca 50st fakturor från per månad).
Jag vet att jag kan dra ut leverantörsskulder, förfallolista mm för att få ut med summa, 
men då får jag inte med alla information som man behöver vid en betalning.
Dock så verkar man inte kunna dra ut betalningslista endast på en leverantör, 
detta då jag vill ha med både bankgiro, fakturanummer, eventuellt ocr nr.
Kommer den funktionen att finnas snart, eller har jag missat ett utskriftsalternativ?
Känns ibland som om ni har många olika utskriftsfunktioner men inte en total?

Med vänlig hälsning
Pernilla 

5 SVAR 5
Scrapkuben
MEDLEM

Nu vet jag inte vilken version av Visma administration du kör, men i 2000 kan du under Utbetalningar, välja att sortera utifrån leverantör och markera de fakturor du ska skicka iväg till denna leverantören. Därefter väljer du knappen Betala manuellt istället för Skicka betalfil. Förfarandet blir då desamma, du får ut en bankgirolista med konto, betaldag, betalsätt, fakturanr och belopp samt en total på listan.

Kan inte det fungera för dig?

Hej Johanna, 
Tack för bra tips. Trodde att det stod Admin 500 i och med att jag markerade det för forumet, my misstake 😃
Kikade under "Manuell betalning", dock så skriver listan ut all information om leverantören per varje faktura så det blir för mycket papper att hantera. 
Så det är inte riktigt det jag eftersöker, enklast vore ju om Visma helt enkelt kunde ordna så att fakturanr/OCRnr följer med på utskrift "leverantörsskulder"
Hälsningar
Pernilla 
Davor P1
CHAMPION

En liten fundering bara.....

Får uppfattningen att du kör en del betalningar via BG-fil och en del manuellt.

Varför denna variant? Vore det inte lättare att köra allt via BG-fil? Det känns som en massa extra arbete samt en risk för felstansning vid manuell hantering....

Har jag missat något?

Davor
PernillaLM
MEDLEM

Jag litar inte riktigt på BG-fil så jag kör en hel del manuellt ja, har tyvärr tråkiga erfarenheter. Samt så tycker jag det är en ganska dyr tjänst som banken tar bra betalt för. 
Är ganska snabb på tangenterna så det går bra 😉
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Pernilla, 

Tack för din beskrivning. Vi har fått ett liknande önskemål kring detta tidigare här i forumet, du får gärna gå in här och kika.