Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Betalsätt BG som standard under kundinbetalningar

Hej!
Jag undrar om det går att ha BG som standardval( inte behöva välja det utan det skall vara där automatiskt) när man rapporterar in sina betalda fakturor, kundinbetalningar

5 SVAR 5
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Nej det kan man inte utan man måste alltid välja upp manuellt. Lägg det som ett tips vett ja 🙂
Fd medlem
Inte tillämpbar

Om jag tolkar dig rätt är du under Arbeta med - Kundreskontra - Inbetalningar - Manuella inbetalningar. Man kan här inte välja ett betalsätt som standard utan det är något man får välja först när själva betalbunten skapas.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det stämmer!
Det är så jag registrerar kundinbetalningar(finns kanske något bättre sätt)
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det finns alternativa sätt men om de passar dig bättre kan jag inte lova.
Antingen kan man göra en manuell inbetalning direkt inne på fakturans flik Spårning genom att klicka på Kommando - Direktbetalning. Det är smidigt om man enbart vill göra en eller enstaka betalningar vid varje tillfälle.

Eller så kan man prata med sin bank och teckna sig för tjänsten återrapportering av kundinbetalningar. Man kan då exempelvis ladda ner filer från internetbanken som innehåller alla betalningar som har inkommit. Sedan läser man in dem i programmet som automatiskt matchar dina fakturor mot de betalningar som finns i filen.
Du kan läsa mer här: http://www.vismaspcs.se/visma-support/visma-administration-2000/#kundreskontra/inbetalningar/lasa_in...
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

I version 2015.2 finns möjlighet att ställa in vilket betalsätt som ska föreslås på ny direktbetalning och för buntbetalning. Inställningen görs i Företagsinställningar - Betalningar - Inbetalningar.