Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Boka en delinbetalning

Hur bokför jag en faktura som bara är delvis betald. resterande betalas senare?

5 SVAR 5
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

För att göra en delbetalning så anger du beloppet som ska betalas så ligger resterande del kvar.

Om det är en kundfaktura så går du enklast in på fakturan och väljer flik Spårning. Gå på kommando - Betalning. Ange rätt uppgifter och betalt belopp.

Om det gäller en leverantörsfaktura så går du in på den och väljer flik Betalningar. Därefter Kommando - Ändra betalstatus. Ändra beloppet till betalt belopp och klicka på Lagra.

När det är dags att betala resterande del gör du på samma sätt.
Fd medlem
Inte tillämpbar

This reply was created from a merged topic originally titled
Delbetalning faktura.


Om man har en vanlig debetfaktura på säg 2.000 kr och kunden betalalar 800 kr kontant - så det som är kvar att betala är 1.200 kr. Hur gör man då?
Fd medlem
Inte tillämpbar

"Om det är en kundfaktura så går du enklast in på fakturan och väljer flik Spårning. Gå på kommando - Betalning. Ange rätt uppgifter och betalt belopp."
Jag har också detta problem.
Har just uppgraderat till version 13.1 admin 500.
Där hittar jag inte kommandot Betalning, bara Direktbetala, Direktkvittera, vilket vi inte kan använda oss av...
HUR hittar jag kommandot BETALNING???
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej.

klickar du på direktbetala får du fram en ruta Ange datum för betalning, betalsätt och i rutan för Betalt: anger du hur mycket du har fått från kunden sedan klickar du på lagra och ser att det är en rest belopp under kolumn Saldo kr.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack Charbel!