Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Bokföra leverantörsfaktura manuellt

Hej!

Jag har sökt i hjälpen men hittar ingen information om detta. Jag har två leverantörsfakturor som inte blivit automatiskt överförda till bokföringen, vilket alltså måste göras manuellt, hur ska jag gå till väga för att det ska bli rätt?

1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej! Då låter det som att du har haft en bock i Bokför journaler och momsrapporter manuellt. Denna inställning hittar du via Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Bokföring - 1. Grunduppgifter - Bokför journaler och momsrapporter manuellt. Om rutan Bokför journaler och momsrapporter manuellt är markerad måste du registrera ditt bokföringsunderlag i bokföringen manuellt. Om rutan inte är markerad förs bokföringsunderlaget automatiskt över till bokföringen och verifikationen skapas. Detta gäller de bokföringsunderlag som skapas vid utskrifter av programmets journaler men även dina momsrapporter. Alltså, har det varit en bock här i så behöver du manuellt bokföra leverantörsfakturorna utifrån underlaget som du fick i samband med att du skrev ut leverantörsfakturajournalen.