Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Bokföringsrapportgenerator - samtliga resultatenheter på en gång

Hej,
Har skapat en rapport i rapportgeneratorn och behöver få ut resultatenheter, kan dock bara få ut en åt gången genom att ändra i kolumnmallen varje gång, någon som vet hur man kan få ut alla samtidigt?
Siv

8 SVAR 8
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Enda sättet att lösa det på är att i kolumnmallen skapa en kolumn per resultatenhet. Har man då många resultatenheter blir det ganska ohållbart. Du kan skapa flera olika mallar med olika urval men det är inte smidigt om du snabbt vill ändra rapporten till andra förutsättningar.

Däremot finns möjligheten att skapa en rapport med alla resultatenheter i varsin kolumn på ett smidigt sätt i programmet Visma Analys som jag kan passa på att nämna, ifall du vill göra djupare uppföljningar och analyser av bokföringen.

Du kan läsa mer om det programmet här:
Visma Analys
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej

Vi vill få fram en rapport som ser ut som [Kundstatisitk - Artiklar] men sojm bygger på [Resultatenhet - Artiklar] där datat som presenteras hämtas ifrån journalförda tabeller. Är detta möjligt?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej

Vi har samma behov som Madde, och vad det verkar även många fler.
Det måste väl gå att skapa en rapport som preciserar hur mycket en resultatenhet har sålt av en viss artikel? Varför ligger detta annars med som en del av konteringssträngen?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Och givetvis även kunna söka fram resultaten i en valbar period.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Madde och Anders!
Det finns ingen rapport i programmet som visar det. Om ni har behov utöver de standardrapporter som följer med programmet eller utöver de rapporter man kan läsa in via Arkiv - Generell Rapportgenerator - Läs in rapport, kan ni kontakta någon av våra återförsäljare. De gör anpassade rapporter mot konsultarvode och ni finner kontaktuppgifterna till dem här: http://www.vismaspcs.se/kontakta-oss/...

För användare med Administration 2000 finns även möjlighet att bygga egna rapporter. Vi erbjuder support på rapportgeneratorn i dokumentform och jag kan skicka en pdf med den tillgängliga beskrivningen om ni önskar det, bara hör av er i så fall.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Joakim

Skicka gärna dokumentationen.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen!
Nu har jag skickat filen till dig Anders!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Numera finns filen även på webben för alla att ta del av. Möjligheten att skapa egna rapporter i den generella rapportgeneratorn finns dock endast i Administration 2000.

Dokumentet finner ni här:
Skapa rapporter i Visma Administration 2000