We use cookies to collect information on your interaction with our website and combine this with the data you provide us to build a profile so we can show you content tailored to your interests. By accepting, you allow us to collect and process your personal informationas described here.
Byta artikelnummer på många artiklar - Administration
2017-09-2513:34
Behöver byta artikelnummer på några hundra artiklar. Hur gör jag detta smidigt i Visma Administration? Jag vill alltså inte kopiera befintliga artiklar och sedan trassla med in/ut-leveranser.
Re: Byta artikelnummer på många artiklar - Administration
2017-09-2513:46
Hej, du kan endast byta leveranstörens artikelnummer inte ert eget nummer. Leverantörens artikelnummer finns på flik 3. Du får också byta detta nummer ett efter ett.
2017-09-2514:03
Det är vårt artikelnummer som ska bytas. Det går alltså inte att göra på något smidigt sätt? Verkar smått otroligt. Kan inte vara någon ovanlig fråga tycker jag.
2017-09-2514:06
Vi har byggt ett verktyg som kan byta artikelnr genom att gå in i databasens tabeller och byta art nr. Kontakta mig på ce@axta.se för pris och mer info.
2017-11-2717:30
Detta borde Visma lösa, jag sitter i samma sits, tyvärr verkar Visma inte vara snabba eller villiga att ändra saker i programmet, tittar man runt i forumet så är det inte många förslag som blivit lösta, funderar skarpt på att byta system....