Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Byta dator från väldigt gammal programversion

(uppdaterad av Tinna Gunnarsson MODERATOR ‎2020-03-31 07:54 )

Hej,

Jag ska ta över och sköta bokföringen åt ett bolag som också har Visma Administration 200. Dock har de en väldigt gammal version av programmet, version 4.3. Jag har version 2020.0. Fungerar det att bara göra en säkerhetskopia i den gamla versionen och flytta över till min dator? Jag har försökt läsa på supportsidorna och jag hittar ingenting om vilken version som krävs på den gamla datorn för att flytta över till ny dator, mer än att den nya datorn inte får ha en äldre version av programmet.

2 GODKÄNDA LÖSNINGAR

Godkända lösningar
Highlighted

Re: Byta dator från väldigt gammal programversion

Hej Kristina,

Det har nog blivit ett missförstånd här. 

När det gäller löneprogrammet mejlar vi ut versioner så kunderna får uppdatera själva men när det gäller Visma Administration så ska vi hjälpa till. Stämde av detta med vår programansvariga och självklart ska vi hjälpa dig. Ring mina kollegor på supporten igen och hälsa från mig!

Återkoppla gärna så jag vet att det löst sig för dig. 

/Tinna Gunnarsson

Visa lösning i originalinlägg

Highlighted
NY MEDLEM

Hej,

Nu har jag varit i kontakt med supporten igen och de hjälpte mig att lösa problemet. Det gick inte läsa in säkerhetskopian från 4.3 direkt i 2020.0 utan vi fick först avinstallera 2020.0 och installera en version från 2017. I den versionen lästes sedan säkerhetskopian in från version 4.3. Därefter uppdaterade vi till version 2020.0 och då fanns både befintliga bolag med samt det nya bolaget som vi flyttade från gammal version. Tack för hjälpen!

4 SVAR 4
Highlighted

Godmorgon! 

Ta kontakt med  supporten så hjälper dig gärna att uppdatera din säkerhetskopia så du kan läsa in den direkt i version 2020. Hänvisa gärna till forumtråden.

Välkommen!

/Tinna

Highlighted
NY MEDLEM

Tack för ditt svar. Har nu varit i kontakt med supporten men de sa att jag måste installera en version per år och öppna säkerhetskopian i varje år. Det fanns ingen genväg enligt dem.

Highlighted

Hej Kristina,

Det har nog blivit ett missförstånd här. 

När det gäller löneprogrammet mejlar vi ut versioner så kunderna får uppdatera själva men när det gäller Visma Administration så ska vi hjälpa till. Stämde av detta med vår programansvariga och självklart ska vi hjälpa dig. Ring mina kollegor på supporten igen och hälsa från mig!

Återkoppla gärna så jag vet att det löst sig för dig. 

/Tinna Gunnarsson

Highlighted
NY MEDLEM

Hej,

Nu har jag varit i kontakt med supporten igen och de hjälpte mig att lösa problemet. Det gick inte läsa in säkerhetskopian från 4.3 direkt i 2020.0 utan vi fick först avinstallera 2020.0 och installera en version från 2017. I den versionen lästes sedan säkerhetskopian in från version 4.3. Därefter uppdaterade vi till version 2020.0 och då fanns både befintliga bolag med samt det nya bolaget som vi flyttade från gammal version. Tack för hjälpen!