Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Codebasefel 70

Någon som har fått Codbase 70 felraport och listat ut var det berott på.

7 SVAR 7
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
På vår hemsida har vi ett supportdokument som beskriver vad du kan göra för att avhjälpa det här felet. Du hittar det på följande sida: Felmeddelanden. Är något oklart får du gärna återkomma till oss!
Eva2006
UTFORSKARE

This reply was created from a merged topic originally titled
Långsamt Visma adm 2000 ver 2013.01.


När man slår manuella verifikationer tar det ca 60 sek mellan varje verifikation om man har tur. Har man otur så hänger sig allt och man får ett felmeddelande:

COLDBASE Error
Error -70
Error:91102
Reading File
dfile4...0
BOKHISTDBF

/Eva

Hej Eva!
I denna tråden tipsar Joakim om ett dokument gällande Codebase 70.
Börja med att gå igenom det, eftersom Codebase 70 i 98% av fallen beror på något strul i nätverket när informationen skickas mellan datorer.
Återkom om detta inte hjälper!
/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Fd medlem
Inte tillämpbar

This reply was created from a merged topic originally titled
felmeddelande Error: -70, Error 91102..


Hej, jag får ej upp kundreskontran på ett av företagen i Administration 1000. Jag får felmeddelande Error: -70, Error 91102. Vad beror detta på och hur kan jag få fram kundfakturorna?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Felmeddelande ARTRAD.DBF och registerrensning inte hjälper - Administration.

Hej,
Har testat att köra registervård och omsortera register, men får fortfarande upp felmeddelande CODEBASE ERROR, ERROR -70 och ERROR 91102, felet ligger i filen ADMIN/ARTRAD.DBF. Jag kommer ingenstans bland mina fakturor som jag vill hantera. Vad göra???
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Code base error.

Får upp ett error meddelande (se bild)
När jag går in på kundfakturor.

Vill inte återskapa från säkerhetskopia, då hela dagen har spenderats med leverantörsfakturor och utbetalningar.

Vi har huvudinstallationen på en serverdator och sen 3 klient installationer.
Samt 2 st företag på samma installation.
Fd medlem
Inte tillämpbar

IMG_17911.jpgIMG_17901.jpgHej!

Jag har en kund som använder funktionen att han kan köra på samma databas från två olika datorer. Den ena är den som DB är installerad på och den andra står någon annanstans på kundens nät. Detta görs utan nätverkslicens och är en integrerad del av mjukvaran. Begränsningen är att man bara kan köra en SPCS-session åt gången.

Problemet är att han nu får upp felmeddelanden på sin fjärrdator (Allt funkar som det ska på datorn där allt är installerat.) när han ska starta SPCS och får det inte att fungera. Jag behöver hjälp med att tyda felkoderna så jag kan hjälpa honom med problemet. Är det ett DB problem, ett nätproblem, ett filproblem?