Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Den nya funktionen gällande utskriftsval är inte bra - Administration

Den nya funktionen gällande utskriftsval är inte bra. Jag har valt att skriva ut på skrivare på en kund som standard. När jag sedan gör en offert till kunden så vill jag maila den till min kund och sedan även skriva ut den på papper. Det SPCS gör är att ändra den offertern till E post utan att jag vill ändra det . Inte så bra nu funktion , har fråga allt våra 5 säljare och vi är överens om det. , ring mig gärna Micke
1 SVAR 1

Re: Den nya funktionen gällande utskriftsval är inte bra - Administration

Hej Micke, 

Utskriftsvalen i kundregistret hjälper dig hålla reda på hur respektive kund ska ta emot de olika dokumenten. Det är speciellt användbart om det varierar mycket bland kunderna. Med rätt inställningar på respektive kund levererar man alltid dokumenten på det sätt man kommit överens. 

I Offerter, Order och Kundfakturor föreslås det utskriftsval som du ställt in på kunden. När du skriver ut dokumentet till kunden sparas utskriftsvalet så att du i efterhand kan se hur du levererade det till kunden. Om de t.ex. menar att de inte tagit emot det. I listorna kan du välja till kolumnen Utskriftsval så du får en överblick av hur du levererat de olika dokumenten. 

Du skriver att du även vill skriva ut dokumentet på papper. Jag tolkar det som att du vill ha en egen papperskopia då eftersom du redan har levererat originalet till kunden på e-post? Det finns inställningar för kopior också. Kika gärna på filmen där Joakim visar hur du gör inställningar för det: https://www.youtube.com/watch?v=s8ryQFDYIxU&index=43&list=PL1625A8149DCB296C

Jag slår dig en signal under dagen så kan vi diskutera ert arbetssätt närmare.