Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Det går inte att hämta företagsuppgifter vid registrering av ny kund. - Visma Administration

Hej, jag är ny användare till Visma Administration 500. När jag skapar en ny kund, jag slår in orgnr, då visar att jag har inte tillgång till något företag på vismaspcs.se med det organisationsnummer som är angett. Hur kan man lösa det?
1 SVAR 1

Re: Det går inte att hämta företagsuppgifter vid registrering av ny kund. - Visma Administration

Hej,

Meddelandet dyker upp när man saknar full tillgång till Visma Kreditupplysning. Du ger dig själv tillgång till tjänsten, via att du loggar in på Min sida, på www.vismaspcs.se . Du ligger upplagd med din E-postadress och skulle det vara som så att du har glömt ditt lösenord, så kan du trycka på glömt lösenord, när du står vid inloggningsrutan på sidan. När du sen är inloggad, så går du först till Mitt konto, som du hittar längst upp till höger. Efter det till Mina tjänster och där kan du aktivera tjänsten Visma Kreditupplysning.

Inne i själva programmet, så hittar du inställningar för detta under, arkiv-inställningar-företagsinställningar-Min sida/internettjänster. Där ska samma E-postadress och lösenord finnas som du använder vid inloggning till min sida på www.vismaspcs.se . Att aktivera tjänsten är gratis, även vissa av tjänsterna som finns i tjänsten, medan andra kostar pengar,

Anmärkningskontroll
  • 11 kr / st
Kreditupplysning
  • 27 kr / st
Adressöverföring
  • 0 kr / st
Bevakning
  • 0 kr / företag och månad

Hoppas detta besvarar din fråga.

/Victor