Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
NY MEDLEM

Det gick inte att ansluta till databasservern (local)\VISMA

(uppdaterad av Tinna Gunnarsson MODERATOR ‎2020-02-20 13:56 )

Uppdatering av administration 500 till version 2018.7. Installationen gick bra och nya databaser blev installerade. 

När jag startar programmet så hittar det inte Databaskonvertering, "Det gick inte att ansluta till databasservern (local)\VISMA." Vad ska sökvägen vara efer uppdateringen?

4 SVAR 4
Highlighted
CHAMPION

Re: Uppdatering av administration 500 till version 2018.7. Installationen gick bra och nya databaser blev installerade.

Prova att köra VISMA ASSIST ADMINISTRATION för att reparera installationen.

Ibland hakar systemet upp sig i samband med uppdatering. Det kan ha ett antal orsaker, men ibland blir det brutna länkar någonstans i programmet.

Funkar diet fortfarande inte så starta om datorn och se om det hjälper.

Är det fortfarande problem får du hojta till så gräver jag vidare.

//Davor P
Highlighted
NY MEDLEM

Re: Uppdatering av administration 500 till version 2018.7. Installationen gick bra och nya databaser blev installerade.

Var finns  VISMA ASSIST ADMINISTRATION, eller hur startar man det,  jag har bara ett VISMA program som heter Visma Administration 500.
Highlighted
CHAMPION

Jag tror att detta ligger på samma ställe som Administration 500

Gå via START -  Visma Administration - Visma assist administration.

Alternativt gå via utforskaren - C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Visma Spcs\Visma Assist 

ELLER något snarlikt i din dator. Sökvägen är saxad ur min dator så det kan skilja från dator till dator.

//Davor P
Highlighted
NY MEDLEM

Nu går programmet igen, tack.