Vi använder ett tidredovisningssystem som hanterar digitala kvitton när personalen gör utlägg för företagets räkning. Dvs den anställde fotograferar sitt kvitto och bilägger filen till utläggsredovisningen. Det gäller tex parkering, representation, färdbiljetter, logi osv. Om den anställde redovisar sitt utlägg digitalt i vårt system, räcker det då som underlag till bokföringen, eller måste den anställde även lämna in det fysiska kvitton?
Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 22-05-17
"Agerar den anställde i egenskap av företaget, så ska uppgifter om affärshändelser som företaget tar emot användas som verifikation och mottagen räkenskapsinformation ska sparas i det skick materialet hade när det kom till företaget. "
Hej,
Vi har en bra artikel Digital bokföring vs. papper - spara tid och slipp onödiga utskrifter där skriver vi
såhär skriver vi om kvitton (men börjar med pdf-fakturor):
"
"
Ha en trevlig dag!
/Sofia
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.