Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

LottaW1
UTFORSKARE

Digitalisering visma 2000

Hej

Då vi startat digitaliseringsarbete i Visma 2000 stöter jag på en hel del problem,

Att behöva skriva ut på fil innan journalerna blir bokförda känns lite långsökt. Får spara ned på fil och sen godkänna, allt hamnar på Gamla journaler" så allt finns ju redan i systemet. 

Saknar även at man kan koppla dokument i bokföringen om man gör en direktbokning av ett verifikat. 

Vi vet att i har  e-ekonomi men vi vill använda vårat visma 2000

2 SVAR 2
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej LottaW1!


Tack för att du kommer med bra input till oss. Från och med 1/4 ändrade vi idéhanteringen, vilket innebär att ni nu lämnar ni feedback och önskemål direkt i produkterna. Vi tar väldigt gärna emot er feedback där då det inkommer direkt till vår utvecklingsavdelning.



Önskar dig en fin helg och varmt välkommen tillbaka till forumet!

/Tinne

Ulf Jonsson
UTFORSKARE

Ett litet tips om direktbokning av verifikat och koppling av dokument. Använd tjänsten Visma Scanner (där man även kan generera en e-postadress till tjänsten) och skicka dokumentet in i bokföringen för direktregistrering och koppling av dokumentet. Har själv använt detta i flera år och lyckats få några av mina kunder att använda tjänsten. Fungerar perfekt och tolkar t o m moms mm från kvitton