Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

LottaM
MEDLEM

Dolda rader för intern information

Jag önskar att man kunde skriva viss information dold på offert och order som man kan välja att den inte ska synas när man skriver ut, skickar till kund eller gör en faktura.

Det kan vara speciell intern information som parametrar på inställningar, eller annat som kunden nödvändigt vis inte ska/behöver veta. Jag tänker att viss och för mycket information bara gör fakturan, offerten och orderbekräftelsen rörig för kunden, men den är viktig för oss att ha med oss kopplat till just den kunden.

För det finns väl inte i nuvarande version?

2 SVAR 2
Davor P1
CHAMPION

Du kan ta bort markeringen Skriv då kommer det inte ut på papper. Dock är jag osäker på om detta val förblir oförändrat när du går från offert till order och sen faktura... 

 

//Davor P

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Lotta, 

Förslaget du fick från Davor är fungerar fint om du lägger in artikeln i ett paket, men inte om du lägger upp den som fristående artikel. Det fungerar mellan offert och order men sedan kommer bocken tillbaka på fakturan och jag tror att det beror på att funktionen "skriv" är framtagen för paketartiklar.

 

Vad du skulle kunna testa är fältet "Kommentar" som finns både på offert, order och faktura. I fältet för Kommentar kan du göra en anteckning på maximalt 120 tecken. Texten visas enbart här, den kommer inte med på utskrifter eller e-dokument till kunden. Om det finns en kommentar på offerten eller ordern följer den med till kommentarfältet på fakturor.

Prova gärna detta i Övningsbolaget så slipper du testa i ditt skarpa bolag. 

 

Ha en fin dag! /Tinna