Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

E-faktura med följesedlar PDF följesedlar - Administration

Hej
När vi skriver fakturor behövs ofta en hel massa följesedlar dels i form av fakturor och kvitton samt tidrapporter. jag har inte lyckats komma på något fiffigt sätt att fästa en pdf fil till en faktura vilket jag verkligen skulle behöva för att kunna göra elektroniska fakturor
Hoppas ni har en lösning på detta eller en framtida lösning
Mia
2 SVAR 2
NY MEDLEM

Re: E-faktura med följesedlar PDF följesedlar - Administration

Jag köpte Adobe Acrobat och kan i det programmet lägga ihop två PDF-er till en. Kan det  vara något?

//L

NY MEDLEM

Re: E-faktura med följesedlar PDF följesedlar - Administration

Hej Mia Carlvik!

På en kundfaktura kan du på fliken Kunduppgifter längst ner lägga in en AutoInvoice-bilaga. Här kan du bifoga en fil som kommer gå med när du skickar fakturan via autoinvoice. Den går med oavsett om den skickas elektroniskt via autoinvoice, brev via autoinvoice eller e-post via autoinvoice.  Filen du bifogar får vara max 4Mb stor och den måste vara i pdf format. 

Om du skickar fakturan elektroniskt via autoinvoice så skickas den med som ett elektroniskt dokument. 
Om du skickar fakturan med brev via autoinvoice så skrivs pdf-en ut och skickas tillsammans med fakturan. 
Om du skickar fakturan med E-post via autoinvoice så blir det en bifogad fil med eposten. 

//Linnea