Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

E-faktura med följesedlar PDF

Hej
När vi skriver fakturor behövs ofta en hel massa följesedlar dels i form av fakturor och kvitton samt tidrapporter. jag har inte lyckats komma på något fiffigt sätt att fästa en pdf fil till en faktura vilket jag verkligen skulle behöva för att kunna göra elektroniska fakturor
Hoppas ni har en lösning på detta eller en framtida lösning
Mia

6 SVAR 6
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag köpte Adobe Acrobat och kan i det programmet lägga ihop två PDF-er till en. Kan det  vara något?

//L

Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej Mia Carlvik!

På en kundfaktura kan du på fliken Kunduppgifter längst ner lägga in en AutoInvoice-bilaga. Här kan du bifoga en fil som kommer gå med när du skickar fakturan via autoinvoice. Den går med oavsett om den skickas elektroniskt via autoinvoice, brev via autoinvoice eller e-post via autoinvoice.  Filen du bifogar får vara max 4Mb stor och den måste vara i pdf format. 

Om du skickar fakturan elektroniskt via autoinvoice så skickas den med som ett elektroniskt dokument. 
Om du skickar fakturan med brev via autoinvoice så skrivs pdf-en ut och skickas tillsammans med fakturan. 
Om du skickar fakturan med E-post via autoinvoice så blir det en bifogad fil med eposten. 

//Linnea

hej har samma problem.

har skickad pdf fil i rutan för kunduppgifter,

och trott att det fungerade,

men våra kunder säger att de får inte några följesedlar ändå.

jag skickar med två pdf filer i mailet

men det fungerar inte på automatläsning som en del stora företag har

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Anette,

Du skriver "jag skickar med två PDF:er i mejlet" menar du då att det är två sidor i samma PDF? Det går enbart att bifoga en PDF-fil i programmet per faktura och därför misstänker jag att du kanske mejlar via din lokala e-post vilket inte fungerar. 
 

Det är enbart för utskriftsvalen Brev, E-faktura eller E-post där bilagan som man bifogat under fliken "kunduppgifter" på fakturan som kommer komma med. Om du väljer ett annat utskriftsval, tex lokala e-post, så måste du manuellt bifoga bilagorna i ditt mejlutkast. 

I fall det är så du inte skickar med korrekt utskriftsval har vi ingen möjlighet att hjälpa dig att reda ut varför bilagan inte skickas med utan då får du kontrollera med din kund och mejlleverantör.
 

Märker själv att det är lite svårt att förklara detta på ett begripligt sätt 🙂 men mina kunniga kollegor på supporten har möjlighet att kika tillsammans med dig om det skulle behövas. Jag bifogar även hjälpavsnittet Hur skickar jag en bilaga tillsammans med min e-faktura och så hoppas vi att det löser sig. 

 

Du är alltid välkommen att höra av dig till oss i forumet eller till supporten

Tinna

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej

jag arbetar på ett byggföretag och vi har stora projekt som sjukhus och skolor. Underlagen vi skall skicka med kan är sällan under 20 sidor och detta går inte att bifoga på det sätt ni rekomenderar även om man sätter i hop det till en pdf.

Mia

Hej Mia!

 

Jag skulle tro att din bilaga är för stor för programmet då det inte går att lägga in bilagor större än 10 mb.

Om din bilaga är mindre än 10mb får du gärna återkomma här i tråden eller kontakta vår support så ska vi självklart undersöka det närmre.

 

Trevlig helg!

/Tinne