Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

EvaH__2
MEDLEM

E-faktura via Kivra när man kör via Advisor Connect

Någon utöver undertecknad som har problem med att få e-fakturor via Kivra, att fungera när man kör Visma Administration via Visma Advisor Connect?

 

Finns en ruta man ska kryssa i när man kör via Advisor Connect, men då får man felmeddelande "Aktivering av Kivra krävs för att ändringarna ska kunna göras"  - och aktivering av Kivra görs när man skickar första fakturan, som då inte går att skicka med hänvisning till att rutan inte är ikryssad... moment 22. 

9 SVAR 9
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Eva! 

Det är viktigt att du har fyllt i samtliga uppgifter för att du ska kunna aktivera Kivra. Namn, VAT-nummer och organisationsnummer hämtas från företagsinställningarna men resten av fälten behöver du fylla i själv. När allt är ifyllt och du godkänner avtalen samt trycker på fortsätt så aktiveras tjänsten. 

 

Har jag missförstått din fråga eller om du har några följdfrågor så är du väkommen att höra av dig så ska vi hjälpa dig att komma vidare. 


Ha en fortsatt fin dag

//Tinna

Hej! Alla dessa rutor är ifyllda och alla uppgifter korrekta, godkänner båda rutorna och trycker på Fortsätt, då får jag felmeddelandet att Kivra måste aktiveras... (?) Mvh Eva

Hej igen! 

Knepigt minst sagt. Gör så att du slår en signal till supporten så får ni kika tillsammans i ditt program och om du sedan har möjlighet så får du jättegärna uppdatera oss här i forumet så vi vet att det har löst sig för dig. 

 

//Tinna

Hej! OK, ja jag har redan varit i kontakt med supporten flera ggr, men ingen som riktigt förstår vad det är för fel. Ombads flytta databasen så att jag kunde öppna företaget direkt under Administration istället, men det är ju ingen lösning för mig på sikt och jag är inte bekväm med att flytta databaser fram och tillbaka. Nu är ju finessen med Kivra för privatpersoner ganska ny, så tänkte om det successivt kommer in fler med samma setup med Adm via Advisor och samma problem, så kanske det går att hitta en lösning framöver. Mvh Eva

Hej Eva!

Jag tog mig friheten att be en av mina kunniga kollegor att slå dig en signal så säkerställer vi att du får den allra bästa hjälpen. Vågar inte lova om det blir idag eller imorgon och som jag skrev tidigare så blir jag jätteglad om du håller mig uppdaterad. 

 

Ha en fin eftermiddag och välkommen tillbaka till forumet

//TInna

Hej Tinna! Har fått hjälp och nu äntligen fungerar det, oklar över vad som "spökade", men någonstans hade det hakat upp sig. Allt finns dokumenterat hos dina kollegor ifall annan kund skulle råka ut för samma sak. Mvh Eva

Toppen att det har löst sig och stort tack för att du återkopplade. 

Ha en fin kväll

 

//Tinna

Hej,
Jag har samma problem med Admin/Byråstöd. Får samma felmeddelande som Eva här ovan. När jag ska godkänna avtalen så ska man logga in på Vismaonline men det går inte i det skedet. Om jag loggar in i vanlig webläsare går detta utmärkt men då får jag uppenbarligen inte med mig de avtalen som ska godkännas.
//Ulrika

Hej Ulrika!

Jag har varit i kontakt med mina kollegor på supporten och fått information om att lösningen som hjälpte Eva var kundspecifik och jag vill därför be dig att ta kontakt med supporten så får vi kika på hur det ser ut hos dig. 

 

Välkommen att kontakta supporten

//Tinna