Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Egna rubriker i medlemsregister

Hej,

Vi överväger att beställa en konvertering av medlemsregister från Excel till Visma och har fått beställningsdokument. I det står det att man skall fylla i vilka kolumner i Excelfilen som motsvarar de olika fälten i Visma Administration.

Min fråga är om de rubriker som anges för fälten i Visma är fasta, eller om man kan få dem ändrade i enlighet med egna rubriker i Excelfilen?

Om vi till exempel har en sant/falskt kategori för medlemstidning, kan vi då lägga den på det som i beställningsdokumentet betecknas "OCR-leverantör" men få rubriken "Medlemstidning" i vårt slutliga register?

M v h
Anna Järpe

4 SVAR 4
Per Nyquist
ANSTÄLLD

Hej Anna!

Det finns 10 st medlemskategorier som du själv kan välja namn på. Dessa heter "Fri medlemskategori 1-10" i beställningsdokumentet. Du skulle exempelvis kunna använda Fri medlemskategori 1 för Medlemstidning, med alternativen S (sant) och F (falskt). Alternativen som läses in får ha en maximal längd på 4 tecken. När konverteringen är klar kan du komplettera de korta koderna med en mer förklarande benämning.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej och tack! Fast då har jag kanske fått fel dokument - där finns ingen ""Fri medlemskategori 1-10".
Dokumentet jag har fått heter "Beställning av registerkonvertering från Excel till Visma Administration". Det är Visma Förening jag arbetar med. Finns det en egen registerkonvetrteringsmall för den, kanske?

Då har du dessvärre fått fel dokument. Jag mejlar genast det korrekta för Visma Förening.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack! 🙂