Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

En fråga till er i forumet som använder Visma Administration.

Med tanke på den funktionsändring i sista uppdateringen vad gäller funktionen för att skicka fakturor via mail så undrar jag om någon användare haft problem med det? Personligen så har vi inte haft några som helst problem, förutom efter att ha bytt till Windows 10 och Outlook 2019 som då gjort att det inte funkar riktigt bra längre. Knappast de programmens fel utan det är väl så att Administration inte var riktigt up to date.. 

Men jag antar att måååånga haft problem då man nu gör denna ändring som då även den helt plötsligt kostar pengar. En intressant fråga är ju då även vem som står som avsändare på dessa mail. Blir dom stoppade av spamfilter? Vågar kunden öppna en bifoga PDF från en okänd avsändare? Inte om han lyssnat på mina råd iaf. Så frågan är: har ni haft problem eller är det bara en lösning för att få bukt med anpassningen till nya mail eller är det bara helt vanlig girighet? .... man undrar... (känner att jag börjar bli lite grinig gubbe men det är väl inte så jäkla konstigt heller)

2 SVAR 2
Jenny Sjöström Sannéus
APPLICATION SPECIALIST

Svar: En fråga till er i forumet som använder Visma Administration.

Hej!

 

Som det är idag vill många skicka sina fakturor elektroniskt och vi kände att namnet Autoinvoice inte var tillräckligt förklarande. Vi vill att det ska vara enklare och tydligare för hur man skickar elektroniska fakturor. Jag vill passa på att förtydliga att vi inte har gjort någon förändring gällande utskriftsvalen mer än att namnen är ändrade. Ordningen är densamma och Visma Administration ändrar utskriftsvalen automatiskt utefter vad du hade för val innan uppdateringen till version 2020.2.

 

Om du använder utskriftsvalet E-post går det via vår tjänsteleverantör för elektroniska fakturor. Avsändaren är en noreply-adress hos Inexchange men den e-postadress du har lagt in i dina Företagsinställningar kommer också att synas som en avsändare. 

 

Jag vet att endel av våra kunder har problem att skicka sina fakturor via Outlook men det är på grund av en förändring som Microsoft har gjort och inte för de ändringar vi har gjort i programmet. Du kan läsa mer om vad som krävs för att skicka dokument via Lokal e-post i forumtråden vi har för det.  

 

Ha en fortsatt fin dag!

/Jenny

Henrik10
NY MEDLEM

Svar: En fråga till er i forumet som använder Visma Administration.

Ja det har ställt till problem för oss också. Helt plöstsligt så går mailen via Vismas server och börjar kosta pengar! Går inte att stänga av funktionen utan att det stänger av alla möjligheter att jobba med elektroniska fakturor.