Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Enheter på artiklar fungerar inte - språk engelska

Har en del utländska kunder, för vilka jag valt Eng som språk på order o faktura.
Artiklarna har jag lagt in för engelsk text så det är inga problem, de kommer in på order med eng text, dock får jag inte enheterna att fungera, de skrivs ut på svenska iallafall trots att jag angett att ex. st ska heta pcs. Hur får vi detta att fungera?

5 SVAR 5
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Under Arkiv - Företagsunderhåll - Artiklar/Lager - Enheter fyller du i andra språk i den högra kolumnen.



Kontrollera så att du inte har fått in konstiga språkkoder i ditt program. Koden för engelska ska vara EN och det är den som måste finnas vald på kunden också.
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~

Hej

 

Återupplivar denna tråd då jag upplever samma problem idag i den senaste versionen av Visma Administration 2000.

 

På artikel har jag satt Enhet till "St" och under Företagsinställning - Artiklar/lager - Enheter har jag angett "St" och sedan "Pcs" på engelska.

Kund är satt till SV och leverantör är satt till EN men när jag skriver in ett antal att beställa så blir det "St" trots att den engelska varianten borde vara "Pcs".

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej! 

Testade detta hos mig och fick det att fungera med de inställningar som jag tolkar det som du har - bortsett från att vi i Övningsbolaget använder förkortningen PCE istället för PCS. För att vi ska vara på den säkra sidan vill jag dock be dig att ta kontakt med mina kollegor på supporten som har möjlighet att koppla upp och kika på hur det ser ut hos dig. 

 

Välkommen att höra av dig! 

Tinna 

 

 

Kompotek
MEDLEM

Hej

Har haft fullt upp, såhär ser våra inställningar ut.
Har prövat att ta bort den PCS och bara ha ST kvar samt tvärtom.
Både kund och leverantör har korrekt språk inställt på kund respektive leverantörsnivå.

Fungerar fortfarande inte.
pieces.png

 styck.PNG

 

Hej! 

Jag som trodde att du löst det för länge sedan men välkommen tillbaka så tar vi nya tag tillsammans. 

Prova att du lägger upp det som bilden nedan och se om resultatet blir som du önskar. 

 

 

Skulle inte detta fungera så behöver du ta kontakt med mina kunniga kollegor i supporten som även har möjlighet att koppla upp och kika tillsammans med dig i ditt program.

 

Ha en fin onsdag!

Tinna