Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Era fakturor kommer inte fram - Administration

Era fakturor kommer inte fram till mitt företag. Istället kommer det en påminnelse från ert indrivningsbolag Wisma Collectors AB med avgift 60:-. Dessa bestrider jag. Rätta till er faktura hantering. Vid kontakt med er Ekonomi avdlening fick jag lyssna på en högst otrevlig tant hos er, som skyllde på vårt företags faktura hantering eller postnord. Kunde inte ta hand om sin kund, väldigt pådrivande att vi fuskat....... Skicka er personal som har kundkontakter på kundordientera utbildning. Letar nu efter annat progam än erat. Munck cranes AB SKÄMS påer
13 SVAR 13
CONTENT PRODUCER

Re: Era fakturor kommer inte fram - Administration

Hej!

Vad tråkigt att du har fått den bilden av oss. Jag tar självklart till mig kritiken om vårt bemötande!

Vad jag kan se skickades fakturan som e-faktura den 2 oktober.
Eftersom du har aktiverat att företaget tar emot e-fakturor via Visma AutoInvoice väljer vi att i första hand skicka fakturorna den vägen.
I Visma Administration kommer det då upp en liten list längst upp i programmet. Den innehåller information om att det finns leverantörsfakturor att hämta när det kommer nya fakturor. Du får också en påminnelse via mejl om att du inte har hämtat hem dina leverantörsfakturor om du missar informationen i programmet.

Återigen trist att höra att vi brustit i kommunikationen.

/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
NY MEDLEM

Inget försvar åt dåligt bemötande.

Däremot måste mottagaren kolla av sin skräppost hos sin leverantör. Det kan fastna redan där och inget meddelande går kanske inte till dem att de spärrat. Vet att det låter konstigt när påminnelsen kommer fram.
Har en kund där fakturorna kommer först ich sen helt plötsligt är det stopp.
När de sen skickar påminnelsen kom den fram.
NY MEDLEM

Samma problem hos mig, kommer krav från erat indrivningsbolag med avgifter och räntor på post utan att jag tidigare fått ta del av de via mail eller på post.
/Jens Dunberg
Highlighted
NY MEDLEM

Kolla av med er leverantör OM de mottagit det eller inte.
NY MEDLEM

Jag har också fått påminnelse på en faktura för Autoinvoice-tjänsten. Ingen originalfaktura hittas. Snyggt sätt att tjäna 60 kronor på en redan för dyr tjänst...
CONTENT PRODUCER

Tack! Jag kommer kika på era olika fall och se vad som kan ha hänt.
Återkommer när jag vet mer!
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej Jens!

Fakturan till dig skickades på mejl den 1/11. Däremot kan jag se att vi har skickat fakturan till en mejladress som inte är samma som den som du har använt för att registrera dig här i forumet.
Mejladressen kontrollerar du på vismaspcs.se via knappen Mina Tjänster. När du är inloggad klickar du på ditt företagsnamn längst upp till höger och väljer Företagsinställningar.

/Anna
Anna Svensson

Hej,
fakturorna skall skickas till företagets post eller emailadress. Munck Cranes AB, vi finns på nätet. Kontrollera att era fakturor landar hos mottagaren förd de skickas vidare till inkasso. Mvh Kjell Pettersson
NY MEDLEM

Alltså. Har svårt att förstå nyttan med autoinvoice om det inte är nödvändigt. Kostar ju pengar att använda. Mailar direkt till mina kunder...gratis. Samma med leverantörsfakturor.