Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Erfarenheter av Moln/MS RemoteApp? - Administration

Hej, det finns intresse att lägga upp Visma Admin 2000 i molnet eller specifikt till en Microsoft RemoteApp-lösning för att smidigt kunna hantera flera användare.

Jag är dock lite nyfiken på erfarenheter av de som under längre tid kört Visma Admin via RemoteApp, och hur det uppfattas? I demon av RemoteApp verkar det ju se klockrent ut, men hur uppfattas långsiktig användning, speciellt i moln-server?
3 SVAR 3
NY MEDLEM

Re: Erfarenheter av Moln/MS RemoteApp? - Administration

Jag har kört via moln i flera år, fungerar bra.

Är lite trist bara att jag inte har admin-rättigheter för uppdateringar av program.

NY MEDLEM

Tack för svar, du vet inte möjligtvis om det är underliggande Microsoft RemoteApp eller Citrix-lösning under huven?

Uppfattas det inte krångligt att skriva ut och spara filer lokalt när Visma-programmet körs på en molnserver? Dvs. att man i först ser diskar och skrivare på molnservern än sin klient, eller är det löst på ett smidigt sätt?

Hej Anders,

Nu är vi ute på lite områden utanför mina egna, men jag lägger in ett svar här, vilket gör att tråden hamnar längst upp igen och ser om du kan få någon mer input från annat håll.

/Victor