Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Highlighted
NY MEDLEM

Förändrade funktioner i Administration 2000

Varför tar ni bort bra fungerande funktioner i Administration 2000 i stället för att lägga till flera liknande?
T ex:
1. Tidigare varnade programmet om man skrev fel bankgironummer när man lade upp en ny leverantör - inte nu längre.
2. När man tidigare tog ut en förfallolista (både kund och leverantör) stod det datum defalut som den fakturan med det förfallodatum som låg längst fram i tiden hade, vilket innebar att man fick en utmärkt förfallolista med ALLA fakturor i. Numera står dagens datum där, vilket innebär att man knappt får några fakturor alls med.???
3. I bl a personnummer,organisationsnummer, bankgiro, postgiro och ocr-nummer finns det en kontrollsiffra (se även punkt 1) som gör att det går att kontrollera om numret är korrekt, Varför finns det ingen sådan kontroll i programmet vad gäller ocr-nummer? Det skulle underlätta otroligt mycket.
Tyvärr känns det som programmet blir lite lite sämre för varje uppdatering och mycket dyrare.
3 SVAR 3
NY MEDLEM

Re: Förändrade funktioner i Administration 2000

Uppenbarligen finns det inget svar?
Det har i stället tillkommit försämringar:


1. I förra versionen av Administration 2000 kunde man om man bokförde flera rader med samma kontonummer ange ett ,(kommatecken) eller en . så fick man det föregående kontonumret på ny rad automatiskt, det fungerar inte längre.

2. I automatkontering av moms blir det en öresdiff om man har stora belopp. (hade en försäljning på
1 258 124.78, vilket konterades: 3011 -1 006 499,82, 2610 -251624,95) och då fattas det 1 (ett) öre och det går inte att spara verifikationen då den inte balanserar.

APPLICATION SPECIALIST

Re: Förändrade funktioner i Administration 2000

Hej Ellge.
Ledsen att jag inte har svarat på dina frågor tidigare. Jag ska försöka punkta upp dina frågor med svar.
1. Det är otroligt länge sedan denna justering gjordes, detta fält kan även användas för bankkonto därav är kontrollen borta på leverantören. Det har varit lika i 2017,0 som i 2018,5 så det är ingen nygjord förändring.
2. Denna utskrift är jag inte med på hur du menar, den ser likadan ut i 2017,0 som i den nyaste versionen 2018,5. Får gärna förklara mer exakt om du vill att jag tittar djupare på denna fråga.
3. Just detta fält kan användas för både ref-nr som för ocr-nr därav kan inte kontrollen göras för just detta fält.
4.  Kommatecken... det är som jag förstår en stor önskan att få tillbaka. Eftersom det inte fanns i hjälpen och programbeskrivningen i 2017,0 så kom den inte med i nyare versioner. Detta är något som vi förstår av många är hett önskat och ett viktigt arbetsredskap. Detta tittar vi på för att se om det kan implementeras som en funktion. 
5. Automatfördelningen var ett fel som är rättat i version 2018,0. 
NY MEDLEM

Re: Förändrade funktioner i Administration 2000

Din punkt 2: Vore det inte lämpligt att flytta ref-nr till raden ovanför (Fakturanr) och bara ha ocr på en rad och på så sätt få till en kontroll. En del företag har ju oändligt långa ocr-nummer.