Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Annika36
UTFORSKARE

Fel kolumner när exporterad prisfil öppnas i Excel

När jag exporterar en prislista och sedan öppnar prisfilen i Excel klarar jag inte att få kolumnerna rätt. Vi har en del långa artikelnummer, så man får sätta kolumnen precis mellan sista tecknet i artikelnr. och första tecknet i benämningen. Problemet blir då att stafflade priser över 999:- blir delade så att ettan i 1000 hamnar i kolumnen för antal i stafflingen. Sätter jag istället kolumnen så att stafflingen blir rätt, blir det fel i artikelnr/benämning.

Hur fixar jag det här så att det blir rätt?

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Jag är nog inte helt med på vad du menar men jag försökte att återskapa ditt problem men får inte som du beskriver. Har du möjlighet att bifoga ett skärmklipp från Excel så att jag ser hur det ser ut i ditt program?

Så här ser det ut när jag testade:



(Det gulmarkerade är artiklar med långa artikelnummer och stafflade priser)


/Johan
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Ett tillägg: Jag exporterade inte under Arkiv - Export - Prislista utan jag gick under Försäljning - Försäljningsprislistor, Skriv ut - Försäljningsprislista och valde Fil. Därefter valde jag att spara filen som Excel-fil.

/Johan

Ja tack, när jag använde mig av skriva ut istället för exportera gick det mycket bättre.

Har lite svårt att förlika mig med att jag kan skriva ut till så mycket annat än just skrivare. 🙂